5x tips om uit de dagelijkse sleur te komen

Home ¬Ľ 5x tips om uit de dagelijkse sleur te komen

Dagelijkse sleur

Nu we allemaal weer in de schoolbanken of achter een bureau zitten om te werken, zitten¬†we allemaal weer in het normale ritme. We moeten op een bepaalde tijd opstaan, er moeten elke dag dingen gedaan worden en ’s avonds liggen we vaak doodmoe weer in bed. Om het de volgende ochtend allemaal weer opnieuw te doen. Het kan dus zijn dat we in een sleur terecht komen, hoe voorkom je dat? Nou, zo dus!

Doe elke avond iets anders

De kans is groot dat je overdag vaak dezelfde dingen doet, zoals werken of naar school gaan. Daar kun je dus niet zoveel aan veranderen. Wat je wel kunt doen is elke avond van de week iets anders te doen. Zo doorbreek je de sleur toch nog iets, waardoor je je ook beter gaat voelen. Ga bijvoorbeeld eens een rondje wandelen of fietsen. Gewoon even de omgeving verkennen. Daarnaast kun je bijvoorbeeld ook op een avond spontaan uitgebreid gaan koken, of lekker lang en uitgebreid douchen. Plan iets in waar je zin in hebt! Door elke dag voor de televisie te blijven zitten, blijf je in de sleur zitten.

Plan leuke dingen in het weekend

Soms voel je je zo moe, dat je het liefst in het weekend ook helemaal niks doet. Terwijl dat eigenlijk totaal niet helpt. Door nieuwe dingen te ondernemen of te ontdekken Рbijvoorbeeld een leuk restaurant Рof gezellig bij te praten met vrienden, krijg je juist energie! Als je de hele tijd thuis blijft hangen, dan blijf je ook in die sleur hangen. Deze kun je dus makkelijk doorbreken door leuke dingen te plannen in het weekend, zodat je lekker even het huis uit kunt. Ook al regent het keihard en vriest het bijna; go for it! Je zult ze zeker beter gaan voelen door eens andere dingen te gaan ondernemen dan normaal.

Dagelijkse sleur

Zet je mobiel eens een avondje uit en ontspan

Wanneer de dagen op elkaar beginnen te lijken, is het tijd om wat meer tijd voor jezelf te nemen. Zet gewoon je mobiel, laptop én tv op een avond uit en geniet van de stilte! Het leven is te kort om ongelukkig te zijn. Ga eens uitgebreid douchen met je favoriete doucheproducten, neem een gezichtsmasker en smeer jezelf helemaal in met body lotion. Lees een tijdschrift, maak een moodboard, doe eens wat anders dan achter je laptop of tv te zitten. Relax, en ontspan. Werken en sociale verplichtingen komen later wel weer.

Blijf gezond eten

Zit je in een dagelijkse sleur en voel je je niet goed, dan ga je ook veel sneller vettig of zoet eten consumeren. Maar no surprise:¬†hierdoor ga je je juist slechter voelen! Je voeding en gemoedstoestand hebben een enorme invloed op elkaar. Je kunt natuurlijk wel eens een pizza- of patatdag houden, maar probeer dit maximaal 1 keer in de week te doen. Eet 2 stuks fruit per dag, eet elke dag groente, pers eens een lekker glaasje vers sinaasappelsap voor jezelf en eet ’s avonds in plaats van een zak chips, een paar stukjes pure chocolade of een handje nootjes. Je zult je na een tijdje veel beter voelen!

Zoek de dingen op die je gelukkig maken

Vaak kom je in een dagelijkse sleur terecht wanneer je dingen doet die je ongelukkig maken. Ga na of je veel dingen doet waar je niet blij van wordt. Ben je wel gelukkig op je werk? Ben je wel gelukkig thuis? Heb je hobby’s waar je gelukkig van wordt? Zo nee, ga dan na wat er precies mis is en denk na over wat je er aan kunt doen. Blijf er in ieder geval niet in hangen! Ga dingen doen die je gelukkig maken, zoek bijvoorbeeld een nieuwe hobby op. Heb je weleens geprobeerd te bloggen? Of heb je altijd al eens willen leren hoe je een muziekinstrument bespeeld? Als je dingen doet waar je blij van wordt, geeft dit ook voldoening. Ga ervoor!

Volg ons op Facebook om op de hoogte te blijven van nieuwe artikelen & vers nieuws over gezondheid!

Meest recente berichten